NHL prichádza pred štartom sezóny s dôležitou zmenou, dotkne sa pravidla o ofsajde

12. 1. 2021 |
 

NHL, sezóna, ročník, 2020/21, hokej, ofsajd, pravidlo, reklama, prilba. V stredu sa rozbehne najprestížnejšia hokejová liga sveta. Hoci je témou číslo jeden stále pandémia koronavírusu, NHL aj tento rok prichádza s množstvom noviniek.

Logo NHL. FOTO TASR/AP

NHL, sezóna, ročník, 2020/21, hokej, ofsajd, pravidlo, reklama, prilba. Už dávnejšie vedenie ligy prezentovalo, že v blížiacom sa ročníku budú jednotlivé divízie niesť meno reklamných sponzorov a takisto sa reklamy objavia aj na prilbách hráčov.

Lenže dôležitou zmenou bude aj pravidlo o ofsajde. Podľa aktuálneho znenia pravidiel sa hráč musí pri vnikaní do útočného pásma dotýkať útočnej modrej čiary aspoň jednou korčuľou.

Od novej sezóny 2020/21 to už tak nebude. Modrá čiara ostane ofasjdovou a stále bude musieť hráč s pukom prejsť do útočného pásma ako prvý.

Lenže po novom sa nebude musieť hokejista dotýkať ľadu priamo korčuľou. Ofasjdová línia nebude len čiara na ľade, ale aj priestor vo vzduchu nad ňou.

NHL mení pravidlo ofsajdu

Dôvodom tejto zmeny je zvýšenie atraktivity zápasov a menej prerušení pri spätnom posudzovaní ofsajdu, ktoré prišlo s tzv. pravidlom coach´s challenge pred sezónou 2015/16.

Odvtedy táto možnosť posudzovania diskutabilných situácií prešla viacerými úpravami. Tréneri totiž zneužívali túto výzvu aj na to, aby dali vo vypätých situáciách svojmu mužstvu čas na oddych.

Pri neúspešnej revízii prišiel tím len o oddychový čas. Od sezóny 2017/18 však dostávali mužstvá za takúto neúspešnú výzvu dvojminútový trest.

Napriek tomu sa stávalo, že spätné posudzovanie videa bolo príliš zdĺhavé a väčšina z nich sa týkala práve ofasjdovej situácie pred vsietením gólu.

Členovia tímov najviac poukazovali na situáciu, ktorá po novom už nebude braná ako ofsajd.

Neraz sa totiž odvolal gól len preto, že útočiaci hráč s pukom bol v ofenzívnom pásme skôr ako jeho spoluhráč. A to len pre to, že sa nedotýkal oboma korčuľami ľadu, resp. modrej čiary.

Rozhodcovia tak už nebudú nútení sledovať milimetrové rozdiely, kedy sa špička korčule v rýchlosti hry nedotýkala ľadu, čo bolo neraz veľmi náročné i absurdné.

Reklama v NHL

Okrem nového pravidla o ofsajde prichádza do NHL nová vlna reklám. Okrem mantinelov či priestorov na ľade totiž NHL predala reklamné priestory v názvoch jednotlivých divízií.

Najprestížnejšia súťaž musela z dôvodu pretrvávajúcej pandémie koronavírusu preskupiť jednotlivé tímy do štyroch nových divízií.

Každá z nich však ponesie meno aj reklamných sponzorov: Severná Divízia sa bude volať Scotia NHL, Západná Divízia Honda NHL, Centrálne Divídzia Discover NHL a Východná Divízia MassMutual NHL.

Nové názvy divízií v NHL

  • Scotia NHL
  • Honda NHL
  • Discover NHL
  • MassMutual NHL

Podľa espn.com je to však len na túto sezónu. Od ročníka 2021/22 by divízie mali byť opäť bez sponzorských názvov. Dôvodom týchto zmien je čiastočný návrat zo straty spôsobenej prerušením ligy, na počiatku pandémie koronavírusu.

Reklamy na prilbách hráčov NHL

Okrem tohto kroku sa však odhodlalo vedenie NHL predať reklamné miesta na prilbách hráčov. Každý tím si musel do začiatku ročníka vybrať sponzora, ktorému plochu prenajme.

Podľa espn.com tak urobilo zatiaľ 13 mužstiev, ktoré by mali na prilbách niesť názvy sponzorov svojich štadiónov. NHL tak opäť vyhla reklamám na dresoch. Dôvodom bolo aj to, že umiestnenie názvov sponzorov na prilby bolo najjednoduchším a najrýchlejším riešením.

Podľa reportéra Ricka Westheada z tsn.ca by takto mala liga zarobiť 15 miliónov dolárov. Veľké mužstvá ako Montreal a Toronto očakávajú 1 milión zo sponzoringu, tie menšie však získajú menej.

NHL si od tohto kroku okrem zárobkov sľubuje najmä udržanie pracovných miest pre zamestnancov v jednotlivých štruktúrach štadiónov napojených na NHL.

„Reklamy na prilbách nie sú o navyšovaní financií. Ide o záchranu pracovných miest a ľudských domovov. Viete koľko peňazí stratíme bez našich zákazníkov v arénach?“

„Peniaze strácame veľmi rýchlo a potrebuje nájsť spôsob, ako udržať našich ľudí zamestnaných,“ citoval zástupcu NHL tsn.ca.

Tieto slová hovoria za všetko. Fanúšikovia najlepšieho hokeja sa tak môžu tešiť na nezvyčajnú sezónu, ktorá však bude pútať aj spomínanými zmenami.

A možno sa v jej závere dočkáme aj plných hál, na ktoré sme zvyknutí. Veď už teraz niektoré tímy dovolia skupinkám fanúšikov návštevu zápasov. Oznámili to napríklad v Arizone, Dallase, Tampe a na Floride.

 
ČO SA DEJE
  • Najnovšie
  • |
  • Mesiac
  • Týždeň
  • Celkovo