Sagan má nový bicykel: Je celý z hliníka a nedajú sa mu prasknúť duše!

13. 1. 2019 |
 

Peter Sagan má za sebou prvý závod novej sezóny na celkom novom bicykli.

Najlepší cestný cyklista sveta, slovenský reprezentant Peter Sagan, dnes pretekal prvý raz v roku 2019. Na austrálskom kritériu Down Under Classic obsadil druhé miesto, ktoré sa konalo v nedeľu v uliciach Adelaide. V záverečnom špurte nestačil iba na domáceho Austrálčana Caleba Ewana zo stajne Lotto Soudal.

"Som spokojný s mojím výsledkom," povedal Sagan. "Bol to horúci deň, jazdilo sa v rýchlom tempe. Chcel by som poďakovať všetkým mojim kolegom za odvedenú prácu, najmä Danielovi Ossovi, Oscarovi Gattovi a Maciejovi Bodnarovi, ktorí ma chránili. Pomohli mi vyhnúť sa pádom v závere a to bolo dnes dôležité. Celkovo som spokojný so štartom sezóny," uviedol pre oficiálnu webovú stránku svojho tímu.

 

Na hlinníku profíci nejazdia 

Spokojný môže byť Sagan aj s výbavou, ktorú pre jeho tím BORA-hansgrohe pripravil ich dodávateľ, firma Specialized. Trojnásobný majster sveta si v Austrálii po prvýkrát v kariére vyskúšal, aké je to jazdiť preteky na hliníkovom bicykli. Hliníkové bicykle sa na profesionálnej úrovni vôbec nepoužívajú a až samotné preteky mali ukázať, či to bola dobrá voľba, alebo len marketingový ťah amerického výrobcu.

„Vyskúšal som si ten bicykel počas nášho tréningového kempu na Malorke v decembri. Teraz mi však postavili nový bicykel, s novými farbami. Je oveľa tuhší ako Venge či Tarmac, ale uvidíme. Ideme ho vyskúšať v nedeľu na kritériu a uvidíme, ako to pôjde. Toto bude prvýkrát, čo budem pretekať na tomto bicykli.“

„Jazdieval som síce predtým na hliníkových bicykloch, ale možno ešte v juniorských časoch, alebo dokonca ešte predtým. Je to už teda poriadna doba, ale teším sa na to,“ nechal sa počuť Sagan ešte pred pretekami.

Očakáva sa, že presedlá

Petrov hliníkový rám je osadený elektronickou sadou Shimano Dura Ace, doplnený o komponenty od CeramicSpeed a K-edge. Kolesá sú Roval CLX 64 s ložiskami od CeramicSpeed. Ďalšou novinkou je použitie bezdušových plášťov S-Works Turbo RapidAir narozdiel od klasických galusiek, ktoré sa obvykle používajú. Hmotnosť Saganovho hliníkového Specialized Allez Sprint je rovných 8kg!

Hoci dosiahol Peter aj na tomto bicykli skvelý výsledok, očakáva sa, že na preteky World Tour aspoň nateraz opäť presedlá na karbónový Venge. Saganov výsledok na tomto stroji má byť však aj akýmsi odkazom, že hlinníkové bicykle nemusia byť o nič horšie ako tie z karbónových vláken, nakoľko práve s nimi sa oveľa častejšie stretávajú rekreačný cyklisti.

 
ČO SA DEJE
  • Najnovšie
  • |
  • Mesiac
  • Týždeň
  • Celkovo